Branża e-commerce opiera się na treści, co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Dlatego skuteczne opisy produktów to unikalny i wysokiej jakości content. Gwarantuje to dwie podstawowe korzyści – wzmacnianie swojej pozycji w wyszukiwarkach oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.
Dlaczego opisy produktów są tak ważne?
Jeśli chcemy uzyskać jak najwyższe wyniki sprzedaży w sieci nie możemy bagatelizować roli, jaką odgrywają opisy produktów w naszym sklepie lub na platformach sprzedażowych. To właśnie na ich podstawie buduje się pozycję SEO i co istotne, są one kluczowym elementem podczas podejmowania przez klienta decyzji zakupowej.
Mimo iż coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez Internet, to proces sprzedaży jest w tym przypadku o wiele bardziej złożony niż podczas zakupów tradycyjnych. Sama wizyta klienta w sklepie internetowym nie gwarantuje nam zakończenia jej transakcją. Klient nie może fizycznie dotknąć towaru, nie może go przymierzyć lub wypróbować. Właśnie dlatego tak bardzo istotna jest forma prezentacji oferowanego przez nas towaru na stronie.
Co zrobić, aby klient pozostał na naszej stronie i kupił towar właśnie u nas? Dać mu kompletną, aktualną i wyczerpującą informację na temat tego, co chcemy mu sprzedać.
Na profesjonalną i skuteczną prezentację produktu składają się:
- pełna i czytelna specyfikacja produktu,
- rzetelny i profesjonalny opis jego wyglądu i funkcjonalności,
- zdjęcia przyciągające uwagę i pokazujące jak najwięcej zalet produktu.
Zapomnij o wyświechtanych przymiotnikach opisujących Twój asortyment
Skupmy się zatem na tym, jaki powinny wyglądać skuteczne opisy produktów. W branży panuje opinia o tym, że opis musi zawierać słowa kluczowe. Mało tego, jego treść może być pustym zachwalaniem, bogatym w przymiotniki typu: świetny, doskonały, nowoczesny. Nic bardziej mylnego! Jeśli chcemy sprzedać produkt, musimy klienta upewnić o tym, że to co oferujemy jest dokładnie tym, czego on aktualnie potrzebuje.
Profesjonalny opis produktu w sklepie internetowym powinien zawierać pełną i przede wszystkim rzetelną informację o tym jakie cechy posiada produkt. Dlaczego? Dlatego, że dzięki temu klient wie co kupuje. Nie ma wówczas również ryzyka, że opuści nasz sklep w poszukiwaniu dodatkowych informacji o produkcie i w konsekwencji kupi go gdzie indziej.
Musimy również pamiętać o prawnej odpowiedzialności sprzedawcy – jeśli informacja na naszej stronie nie zgadza się ze stanem faktycznym, klient będzie miał prawo nie tylko zwrócić towar i zrobić nam czarny PR w mediach społecznościowych. Może również zgłosić nasz sklep do UOKIK, co wiąże się już z dotkliwymi konsekwencjami.
Różne produkty – różne rodzaje opisów
Kolejną istotną kwestią jest różnicowanie opisów ze względu na branżę, w jakiej się poruszamy. Warto także określić grupę odbiorców, do których kierujemy naszą ofertę. Elektronika, produkty dla profesjonalistów lub hobbystów wymagają doskonałej znajomości tematu. Konieczne jest tworzenie opisu, który dokładnie zobrazuje wszystkie funkcjonalności i specjalistyczne pojęcia. Dla branż dotyczących lifestylu, mody, designu istotne jest odpowiednie opisanie walorów produktu. Dzięki temu działamy na wyobraźnię potencjalnego klienta, który stwierdza, że „musi to mieć”.
Musimy pamiętać również o dostosowaniu naszych treści do grupy wiekowej czy płci. Dlaczego? Jest to kluczowe, ponieważ opis produktu to nasz wirtualny handlowiec, który ma przekonać potencjalnego klienta do sfinalizowania transakcji właśnie u nas.
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez początkujących właścicieli sklepów internetowych jest pobieranie opisów bezpośrednio ze strony dostawcy lub hurtowni. W ten sposób tylko powielamy ten sam opis wraz z setką innych sklepów. W efekcie wyszukiwarki traktują naszą stronę jako duplikat i lądujemy na szarym końcu wyników. Warto więc zainwestować w rzetelne i unikalne opisy do swojego sklepu internetowego. Sprawi to, że nasz biznes rozwijał się sprawnie, a klienci polecą nas jako godnego zaufania sprzedawcę.