Opisy kategorii dla sklepów internetowych

01

Unikalne opisy kategorii do Twojego sklepu internetowego


Często osoby zakładające sklep internetowy w pośpiechu tworzą poszczególne jego kategorie, nie zastanawiając się nad ich opisywaniem, aby dopiero w dalszej kolejności zapełnić je produktami. Ważne jednak, aby nie zapomnieć o tym, jak ważną rolę odgrywają w tym przypadku odpowiednio napisane treści. Dlaczego opisy kategorii są tak istotne? Jak prawidłowo je tworzyć? Jaką rolę odgrywają w Twoim sklepie internetowym? Tłumaczymy poniżej! Mamy nadzieję, że wszelkie porady i wskazówki, które zostały tutaj wspomniane pomogą stworzyć opisy kategorii w taki sposób, aby jak najwięcej klientów zdecydowało się na skorzystanie z oferty.

Dlaczego opisy kategorii są tak ważne?

Opisy kategorii są często niedocenianym elementem w sklepach internetowych. Z punktu widzenia SEO są jednak bardzo ważne. Same kategorie pozwalają na segregowanie asortymentu i ułatwiają potencjalnemu klientowi poruszanie się po Twojej stronie.

Opisy kategorii są istotnym źródłem informacji dla Twojego klienta. Ich obecność sprzyja sprawnemu poruszaniu się po stronie, a także zachęca do sprawdzenia oferty bardziej szczegółowo. Opisy kategorii w jasny sposób przekazują, w jakim miejscu na Twojej stronie się znalazł i czego może się spodziewać po dostępnym tu asortymencie. Warto również mieć na uwadze, aby tworzyć opisy kategorii pod SEO. To właśnie tego typu treści pozwalają na zawarcie poszczególnych słów kluczowych, pod które nasza strona ma być pozycjonowana. Pisanie opisów kategorii jest również świetnym sposobem na zastosowanie linkowania wewnętrznego. Bez wątpienia unikalny tekst zatrzyma klienta na Twojej stronie, a jednocześnie zaciekawi go i przekieruje do Twojej oferty.

Mawia się, że to szczegóły składają się na spójną całość, dlatego warto zadbać o dobrze skonstruowane opisy kategorii na swojej stronie. Wielu klientów jest wzrokowcami, dlatego porządne opisy kategorii są potrzebne. Należy zadbać o drobiazgowe przedstawienie produktów, zachęcając klientów do zakupu, ale nie można zapominać o tym, że treści muszą również mieć wszystkie cechy, jakimi charakteryzują się teksty sporządzane zgodnie z SEO.

Opisy kategorii – copywriting

Równie ważna jest struktura tekstu. Pamiętaj, że odpowiednio napisany opis kategorii powinien być konkretny, napisany prostym językiem, tak aby był zrozumiały dla każdego klienta. Zbyt skomplikowane opisy kategorii powodują, że oferta staje się mało przejrzysta.

Z kolei w takiej sytuacji klienci raczej unikają tego typu miejsc. Dlatego tak ważny jest prosty, ale dobrze skonstruowany opis kategorii. Głównym elementem tekstu powinna być informacja o tym, jakie produkty zawiera opisywana kategoria, czym się one charakteryzują oraz czy znajdują się tu propozycje danych marek. Jeśli Twoja kategoria składa się z mniejszych podkategorii, pamiętaj, aby również wspomnieć o tym w opisie – to może być istotne z punktu widzenia klientów. Wspomniane wcześniej słowa kluczowe umieszczone w opisie kategorii to pierwszy krok do sukcesu. To właśnie one informują algorytm Google, czego dotyczy dana strona lub podstrona.

Pamiętaj, że słowa kluczowe można bez obawy odmieniać, a także stosować ich synonimy. Tworzenie opisu kategorii nie jest łatwym zadaniem. Dlatego też tak jak wspominaliśmy, warto stosować prosty i zrozumiały język. Opis musi być konkretny, zawierać prezentację znajdujących się w kategorii produktów, a przede wszystkim powinien być pisany tzw. językiem korzyści, a więc słowami, które w prosty sposób nakreślą klientowi, co może zyskać, nabywając prezentowane tu towary.

Jak długi powinien być opis kategorii? Szacuje się, że liczba znaków odpowiednia dla tego typu tekstu waha się pomiędzy 2000 a 3000 (wliczając w to spacje). Ponadto, aby Twój opis kategorii przyciągał klientów, nie zapomnij o odpowiednim sformatowaniu tekstu. Konieczne jest stosowanie odpowiedniej liczby nagłówków, a także pogrubienie najważniejszych fraz. Dla ułatwienia słowa kluczowe możesz zastosować śródtytułach.

Opisy kategorii dla sklepu internetowego – finalna postać

Pamiętaj, aby swoje opisy kategorii formułować w sposób zwięzły, a jednocześnie zrozumiały dla potencjalnego klienta. Tworząc opisy kategorii SEO, trzeba pamiętać o stosowaniu kilku zasad – jednak warto zachować przy tym przejrzystość i prostotę. Opisy powinny być tworzone w sposób, który każdy z potencjalnych klientów będzie mógł zrozumieć. Ważne, aby odbiorca tekstu mógł uzyskać dzięki niemu konkretne informacje. Tego typu treść ma zachęcić do zakupu produktów znajdujących się w Twoim sklepie internetowym. Umieszczony na stronie opis kategorii powinien również odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące towarów z opisywanej kategorii.

Opisy kategorii

Bardzo istotne jest generowanie ruchu z poziomu wyszukiwarki. To właśnie dlatego opisy kategorii SEO powinny być priorytetem. Oprócz funkcji informacyjnej tego typu teksty w sklepach internetowych pełnią funkcję budowania pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Opisy kategorii SEO – dlaczego warto tworzyć tego typu treści?

Tworzenie tego typu opisów przede wszystkim ma za zadanie wspierać pozycjonowanie. Dlatego przy tworzeniu opisów SEO warto pamiętać o frazach istotnych z punktu widzenia SEO. Za sprawą obecności odpowiednich, chwytliwych fraz Google uznaje konkretną witrynę za wartościową i wartą uwagi – dzięki temu witryna staje się częściej wyświetlana i wyszukiwana przez szersze grono użytkowników.

Jeśli w ofercie sklepu występuje wiele podobnych produktów, to najgorszym błędem, który można popełnić jest kopiowanie opisów! Warto wiedzieć, że każda kategoria tak samo jak każdy produkt musi mieć unikalną treść. Kopiowanie opisów wpływa bardzo źle na widoczność strony w wyszukiwarkach – staje się ona mniej wiarygodna, przez co jest rzadziej wyświetlana przez klientów. Dbanie o szczegóły jest bardzo ważne, ponieważ to one składają się na spójną całość w związku z czym warto przyłożyć się do tego, aby opisy kategorii zostały wykonane poprawnie.