01

Unikalne opisy kategorii do Twojego sklepu internetowego

Często osoby zakładające sklep internetowy w pośpiechu tworzą poszczególne jego kategorie, nie zastanawiając się nad ich opisywaniem, aby dopiero w dalszej kolejności zapełnić je produktami. Ważne jednak, aby nie zapomnieć o tym, jak ważną rolę odgrywają w tym przypadku odpowiednio napisane treści. Dlaczego opisy kategorii są tak istotne? Jak prawidłowo je tworzyć? Jaką rolę odgrywają w Twoim sklepie internetowym? Tłumaczymy poniżej!

Dlaczego opisy kategorii są tak ważne?

Opisy kategorii są często niedocenianym elementem w sklepach internetowych. Z punktu widzenia SEO są jednak bardzo ważne. Same kategorie pozwalają na segregowanie asortymentu i ułatwiają potencjalnemu klientowi poruszanie się po Twojej stronie.

Opisy kategorii są istotnym źródłem informacji dla Twojego klienta. W jasny sposób przekazują, w jakim miejscu na Twojej stronie się znalazł i czego może się spodziewać po dostępnym tu asortymencie. Warto również mieć na uwadze, aby tworzyć opisy kategorii pod SEO. To właśnie tego typu treści pozwalają na zawarcie poszczególnych słów kluczowych, pod które nasza strona ma być pozycjonowana. Pisanie opisów kategorii jest również świetnym sposobem na zastosowanie linkowania wewnętrznego. Bez wątpienia unikalny tekst zatrzyma klienta na Twojej stronie, a jednocześnie zaciekawi go i przekieruje do Twojej oferty.

Opisy kategorii – copywriting

Równie ważna jest struktura tekstu. Pamiętaj, że odpowiednio napisany opis kategorii powinien być konkretny, napisany prostym językiem, tak aby był zrozumiały dla każdego klienta. Głównym elementem tekstu powinna być informacja o tym, jakie produkty zawiera opisywana kategoria, czym się one charakteryzują oraz czy znajdują się tu propozycje danych marek. Jeśli Twoja kategoria składa się z mniejszych podkategorii, pamiętaj, aby również wspomnieć o tym w opisie – to może być istotne z punktu widzenia klientów. Wspomniane wcześniej słowa kluczowe umieszczone w opisie kategorii to pierwszy krok do sukcesu. To właśnie one informują algorytm Google, czego dotyczy dana strona lub podstrona. Pamiętaj, że słowa kluczowe można bez obawy odmieniać, a także stosować ich synonimy. Tworzenie opisu kategorii nie jest łatwym zadaniem. Dlatego też, tak jak wspominaliśmy, warto stosować prosty i zrozumiały język. Opis musi być konkretny, zawierać prezentację znajdujących się w kategorii produktów, a przede wszystkim powinien być pisany tzw. językiem korzyści, a więc słowami, które w prosty sposób nakreślą klientowi, co może zyskać, nabywając prezentowane tu towary. Jak długi powinien być opis kategorii? Szacuje się, że liczba znaków odpowiednia dla tego typu tekstu waha się pomiędzy 2000 a 3000 (wliczając w to spacje). Ponadto, aby Twój opis kategorii przyciągał klientów, nie zapomnij o odpowiednim sformatowaniu tekstu. Konieczne jest stosowanie odpowiedniej liczby nagłówków, a także pogrubienie najważniejszych fraz. Dla ułatwienia słowa kluczowe możesz zastosować śródtytułach.

Opisy kategorii dla sklepu internetowego – finalna postać

Pamiętaj, aby swoje opisy kategorii formułować w sposób zwięzły, a jednocześnie zrozumiały dla potencjalnego klienta. Ważne, aby odbiorca tekstu mógł uzyskać dzięki niemu konkretne informacje. Tego typu treść ma zachęcić do zakupu produktów znajdujących się w Twoim sklepie internetowym. Umieszczony na stronie opis kategorii powinien również odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące towarów z opisywanej kategorii. 

Opisy kategorii