Jeśli działasz w branży e-commerce, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważny jest unikalny i profesjonalnie napisany opis produktu. To dzięki niemu klient dokona decyzji zakupowej w Twoim sklepie. Co ważne, roboty wyszukiwarek zindeksują Twoją stronę na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania.
Co powinien zawierać dobry opis produktu?
Zacznijmy od tytułu – sama nazwa katalogowa produktu tutaj nie wystarczy. Oferta obecnie jest tak bogata, że klienci bardzo rzadko skupiają się na jednej marce. Zanim dokonają decyzji o zakupie, często porównują produkty różnych marek z tego samego segmentu. Dlatego należy pamiętać, aby sprzedając konkretny produkt przed jego nazwą własną dodać rzeczownik określający co to za produkt np. telewizor LCD marka i model.
Przejdźmy do treści – jaka powinna być? Spójna i konkretna, a przede wszystkim rzetelnie przedstawiająca cechy oferowanego produktu. I tutaj należy dostosować opis do branży, w jakiej się poruszamy. Jeśli oferujemy sprzęty posiadające dużo funkcjonalności, należy w opisie słownym skrupulatnie odnieść się do nich. Krótko i rzeczowo opisać korzyści, jakie klient uzyska, wybierając ten konkretny model. W takiej sytuacji warto albo mocno zagłębić się w temat, albo zasięgnąć pomocy specjalistów, którzy na co dzień tworzą takie profesjonalne opisy. W grę bowiem wchodzi również odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z opisem.
Zdjęcie produktu na stronie
Prezentacja towaru w sklepie internetowym to przede wszystkim dobre, przyciągające wzrok zdjęcie. Klient ma wówczas poczucie, że wie co kupuje. Zdjęcia muszą być profesjonalne i pokazujące jak najwięcej cech produktu. Odpowiedni rozmiar i kolor tła ma tutaj ogromne znaczenie. Pamiętajmy, że im lepsza jakość fotografii, tym większa szansa, że klient dokona u nas zakupu. W przypadku odzieży będzie to dobrze wystylizowana modelka. Chociaż i tutaj kryje się pewien haczyk. Opis produktu powinien zawierać informacje o tym, jakiego wzrostu jest modelka i jaki rozmiar prezentuje.
Sprzęty AGD, elementy wystroju wnętrz i wszystkie produkty, których wymiary są niezwykle istotne dla klienta to kategorie, w których opisie powinien zawierać się również rysunek techniczny z konkretnymi wymiarami i wyszczególnieniem części ruchomych. Wówczas klient jest doskonale poinformowany i nie musi przeszukiwać Internetu. Wszystkie informacje o wybranym przez siebie produkcie znajdują się w jednym miejscu.
Specyfikacja techniczna – dlaczego jest tak ważna?
Każdy produkt w sklepie internetowym powinien zawierać prawdziwą informację o tym z czego został wykonany, jakie ma wymiary, gdzie został wyprodukowany, w jakiej klasie energetycznej, itd. Jest to absolutna konieczność, choć często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak ogromną rolę odgrywają rzetelne opisy produktów. Budujemy w ten sposób zaufanie klienta do marki. Dodatkowo dostarczamy mu wyczerpującej informacji na temat kupowanego towaru. Zwróćmy uwagę na to, że wizualnie taka profesjonalnie przygotowana i aktualna informacja będzie poprawiać wizerunek naszego sklepu. Pamiętajmy, że im szersza i konkretniejsza informacja o produkcie, tym łatwiej odbywa się proces zakupowy w sklepie internetowym.
Jak widać, opis produktu do sklepu internetowego to nie tylko banalna formułka, którą zachęcamy klienta do zakupu. W polskim e-commerce panuje przekonanie, że nieważne co jest napisane w opisie – ważne żeby opis zawierał odpowiednie słowa kluczowe. Po części jest to prawda – frazy kluczowe są ważne, unikalność treści jeszcze ważniejsza. Nie wolno jednak zapominać o szacunku do klienta. Najważniejsze jest rzetelne informowanie go co kupuje, bo po prostu się to nam opłaci. Klient nie będzie szukać produktu w innym miejscu. Gdy już zdecyduje się na zakup, to z pewnością nam tego produktu nie zwróci z powodu niezgodności towaru z opisem w sklepie internetowym.
Jak widzimy, przygotowanie profesjonalnych opisów produktów to ciężka i mrówcza praca. Zwykle przygotowujemy ich setki, a nawet tysiące. Dlatego właśnie warto zainwestować w pomoc profesjonalistów, którzy wykonają tę pracę za Ciebie, gdy Ty będziesz przygotowywał strategie reklamowe oraz dbał o zatowarowanie i jakość obsługi sprzedaży.