Dobry opis produktu – czym się charakteryzuje

Dobry opis produktu – czym się charakteryzuje

W dzisiejszym świecie nie sposób skutecznie reklamować produkt, nie korzystając z dobrodziejstw Internetu. Marketing online stał się efektywnym (i często efektownym) narzędziem o możliwościach znacznie przekraczających te, którymi może się pochwalić jego tradycyjna odmiana. Co więcej, znacznej większości informacji szukamy obecnie właśnie w Internecie – z tego względu dobry opis produktu to podstawa zyskownej sprzedaży.

Jak napisać dobry opis produktu?

Choć Internet ułatwia wiele spraw związanych z promocją produktu – chociażby pod tym względem, że wiele działań, których możemy się podjąć w tym celu, jest całkowicie darmowych – nie jesteśmy jedynymi, którzy korzystają z jego możliwości. Aby napisać dobry opis produktu, potrzebna jest zarówno konkretna wiedza, jak i odpowiednio silna siła przebicia, dzięki którym klienci zakupią właśnie nasz produkt, a nie konkurencji.

Co ważne, dobry opis produktu powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO (copywriting na zaplecza SEO), ale również ciekawy w odbiorze dla wszystkich tych, którzy dzięki optymalizacji odwiedzą naszą stronę. Te właśnie składniki przekładają się na wysoką skuteczność marketingu, mierzoną zazwyczaj współczynnikiem konwersji. Informuje nas on o tym, w jakim stopniu założony przez nas cel (tu: najczęściej zakup produktu) został spełniony. Jego podstawowa wersja uwzględnia stosunek ilości wizyt w naszej witrynie do ilości użytkowników, którzy dokonali zakupu.

Opis produktu – co zawiera?

W copywritingu mówimy o kreatywnym opisie produktu, który ma na celu zachęcić użytkownika strony do dodania go do swojego wirtualnego koszyka. Jego skuteczność zależy jednak od spełnienia szeregu kryteriów.

Ciekawy opis produktu powinien być zwięzły i konkretny. Zazwyczaj takie teksty mieszczą się w granicach 1000-2500 znaków, choć znajdą się także wyjątki. Gdy już za pomocą dobrego SEO zachęciliśmy klienta, by zajrzał na naszą stronę, powinniśmy starać się, by utrzymać, a nawet zwiększyć, jego zainteresowanie – a nie uczynimy tego długim i szczegółowym tekstem.

Kreatywny opis produktu to nie miejsce na przysłowiowe lanie wody. Powinniśmy się skupić na konkretach, zaznajomić użytkownika z ważnymi danymi technicznymi, zastosowaniem i możliwościami produktu. Przy tym należy używać prostego języka – dzięki temu mamy szansę trafić do znacznie szerszego grona odbiorców. Pomoże nam w tym także unikanie zdań wielokrotnie złożonych, które utrudniają śledzenie tekstu.

Dobry opis produktu to taki, który mówi o[1] cechach produktu przez pryzmat korzyści, które osiągnie klient po jego zakupie. To właśnie one silniej przemawiają do wyobraźni klienta i są kluczowe, kiedy podejmuje on decyzję o wyborze właśnie tego produktu, a nie innego.

Wymaga to znajomości odbiorcy, między innymi jego potrzeb, nawyków czy obaw, ale także danych demograficznych – inaczej będziemy reklamować produkt starszym i doświadczonym medykom, inaczej zaś młodym gospodyniom domowym.

Oczywiście dobry opis produktu powinien zawierać także starannie dobrane słowa kluczowe – to istota SEO, dzięki której na Twojej stronie zapanuje większy ruch. Zazwyczaj copywriterzy już mają je podane w zleceniach, natomiast jeśli sami musimy zająć się tą kwestią, pomoże nam szereg programów (także darmowych), które wyszczególnią nam, jakie frazy wpisują użytkownicy, aby wejść na naszą stronę. Ich odpowiednie – i co ważne: naturalne – zagęszczenie w tekście sprawi, że więcej osób zainteresuje się naszym produktem.

Jak napisać dobry opis produktu?

To, jak napisać dobry opis produktu, nie jest wcale takie proste. Zawarcie wyżej wymienionych składników nie zawsze stanowi wystarczająco silny przekaz, aby skłonić klienta do zakupu. Chcąc napisać ciekawy opis produktu, warto posłużyć się storytellingiem. Powinien on być angażujący i skupiony na korzyściach płynących z zakupu produktu. W zależności od jego charakterystyki opowiadana historia będzie oczywiście inna. Produkt przeznaczony dla szerszego grona odbiorców wymaga opowieści uniwersalnej, z którą mogą się oni utożsamić, natomiast produkt skierowany do specjalistów lub bardziej wyselekcjonowanej klienteli powinien być okraszony równie specyficzną historią.

Ciekawy opis produktu powinien ponadto odpowiadać na najczęstsze pytania z nim związane. Aby sprostać wymogom tego oraz storytellingu, musimy wejść w buty potencjalnego klienta i postawić się w jego sytuacji. Pomóc nam mogą słowa kluczowe dotyczące reklamowanego produktu, które wskażą nam, o co najczęściej w tym temacie pytają użytkownicy Internetu.

Jaki jeszcze powinien być kreatywny opis produktu, aby wykazywał wysoką skuteczność? Efektywnym zabiegiem jest zwracanie się do pojedynczego klienta, to jest – używając czasowników w drugiej osobie liczby pojedynczej. Warto stosować, zwłaszcza na końcu tekstu, tak zwane wezwanie do działania, na przykład “przekonaj się sam”, “sprawdź” i tym podobne. Ułatwia to nawiązanie kontaktu z odbiorcą i pomaga w wywołaniu w nim zaintrygowania. Wypróbuj te wskazówki, pisząc własny, kreatywny opis produktu – z pewnością się nie zawiedziesz!

Jeśli jednak nie czujesz się pewnie w pisaniu, możesz szybko i łatwo zlecić takie zadanie zaufanym copywriterom z Content Cloud.