Jak tworzyć opisy kategorii w sklepie internetowym?

kategorie produktów w sklepie internetowym

E-commerce opiera się na treści i każda okazja do podniesienia ich jakości w sklepie internetowym to szansa na większy zysk. Obok opisów produktów to właśnie skuteczne opisy kategorii w Twoim sklepie internetowym będą pracować na Twoją korzyść. Czasy kiedy wystarczyło dodać byle jak sklecony tekst, który zawierał słowa kluczowe już dawno się skończyły. Obecnie algorytmy Google nagradzają witryny za wysoką jakość treści. Warto więc zainwestować w wysoki poziom tekstów w sklepie internetowym.

Dlaczego opisy kategorii są tak ważne?

Opis kategorii daje możliwość zapełnienia sklepu wartościową treścią. W odróżnieniu od szablonu opisu produktu, tutaj możesz pokusić się o dłuższe formy i bardziej wysublimowane wykorzystanie słów kluczowych w tekście. Możesz ograniczyć treści sprzedażowe i zawrzeć w opisie informacje fachowe. Z pewnością będą one pracowały na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania oraz przyciągną uwagę osób szukających konkretnych informacji.

Jest to również duże pole do popisu, jeśli chodzi o używanie słów kluczowych, ich odmian i synonimów. Stosuj również frazy brandowe, które zawierają w sobie nazwę firmy np. buty Adidas. Większa forma pozwala na wykorzystanie bardziej rozbudowanych fraz kluczowych. Tym sposobem długi i wartościowy tekst zwiększa szanse na to, że Twoja witryna pojawi się w odpowiedzi na tzw. zapytania o frazy long tail.

Skuteczne opisy kategorii w sklepie internetowym to również pole dla umiejętnego zawarcia w tekście linków wewnętrznych. Zyskujemy w ten sposób podwójnie, ponieważ w naturalny sposób dbamy o optymalizację SEO on-site. Ponadto wspieramy proces sprawnego poruszania się klienta po naszym sklepie.

SEO

Jak budować skuteczne opisy kategorii

Po pierwsze musisz zadbać o wartość merytoryczną tekstu, jeśli nie znasz całego swojego asortymentu oddaj to zadanie w ręce specjalistów. Przygotują dla Ciebie spójną, fachową treść, która będzie zawierała sprawdzone informacje. Tekst musi być unikalny i bardzo konkretny, nie jest to łatwe, ale warto się starać walcząc o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Bardzo istotne jest targetowanie opisu kategorii pod odpowiednią grupę docelową. Przeanalizuj dane i trafiaj wprost do osób zainteresowanych zakupami w Twoim sklepie.

Jeśli opisujesz segment produktów, który zawiera w sobie podkategorie, musisz ująć informacje o każdej z nich. Dobrym przykładem będą rowery, opisując kategorię rowerów górskich musisz wspomnieć w opisie kategorii o enduro czy downhill. Musisz pamiętać, że tekst czytają zarówno specjaliści, jak i laicy, musi być zrozumiały dla każdej z grup. Zadbaj o stronę graficzną, stosuj pogrubione słowa kluczowe i nagłówki. Jak widać, stworzenie profesjonalnych opisów kategorii w sklepie internetowym wymaga pracy, zaangażowania i czasu. Aktualne opisy produktów i opisy kategorii to podstawowy content w Twoim sklepie internetowym, na podstawie którego budujesz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Starannie przygotowane zgodnie z zasadami SEO będą pracować na Twoje zyski.