Ranking portali dla copywriterów – czyli gdzie szukać wiedzy?

Żeby zostać skutecznym (czyt. wziętym) copywriterem, należy cały czas się rozwijać. Skuteczny copywriter to taki, który pisze poprawne językowo treści, zoptymalizowane pod kątem SEO oraz skuteczne jeśli chodzi o marketing. Internet daje nam ogromną bazę wiedzy, w której jednak nietrudno jest się zgubić. Jakie strony dla copywriterów warto odwiedzać?

Zarabiajnapisaniu.pl – bardzo obszerna strona, na której znajdziesz odpowiedzi na większość swoich pytań dotyczących copywritingu, ale także pracy z domu czy pisarstwa. Oprócz lektury bloga możemy na stronie pobrać darmowy ebook o copywritingu oraz zapisać się na kursy ,,Copywriter online” oraz ,,Jak zarabiać na blogu”.

Mateuszwinkler.pl – blog na stronie Mateusza to kopalnia porad oraz wskazówek, dzięki którym teksty będą lepiej sprzedawały, a praca będzie bardziej efektywna. Zaletą jest fakt, że autor cały czas pracuje jako copywriter, dzięki czemu przekazuje świeże informacje. Podobnie jak na zarabiajnapisaniu.pl możemy zapisać się na kurs tworzenia tekstów sprzedażowych, a także dotyczący SEO czy UX writing.

Portale dla copywriterów dają nam możliwość nie tylko pozyskania zleceń, lecz również zdobywania nowych informacji z branży. Blogi na tych stronach tworzone są przez profesjonalistów i zawierają merytoryczną wiedzę, dzięki której w krótkim czasie możemy przeskoczyć ,,od zera do copywritera”.

Textbookers.com – na blogu Textbookers można znaleźć wskazówki, które pozwolą autorowi optymalnie zarządzać swoją pracą, ustrzec się popularnych błędów czy zweryfikować swoją wiedzę na temat istotnego drobiazgu jakim są przecinki.

Useme.com – na stronie opisanych jest wiele istotnych kwestii przydatnych przede wszystkim freelancerom. Znajdziemy tam przede wszystkim zagadnienia dotyczące umów z klientami, praw autorskich czy rozliczania podatków.

GoodContent.pl – na tym portalu dowiemy się nieco o content marketingu, rodzajach tekstów czy narzędziach ułatwiających copywriterowi pracę. Warto też zwrócić uwagę na artykuł ,,Jak rozpoznać dobrego copywritera?” i przyłożyć szablon do siebie.

Czytelni.pl – strona pozwala kształcić się w praktyce, jednocześnie budując swoje portfolio, przez co skierowana jest głównie do początkujących. Stworzone treści są oceniane i otrzymują feedback od doświadczonych kolegów po fachu, dzięki czemu nabywamy wiedzę z każdym kolejnym tekstem.

Dobrą bazą wiedzy są także różne grupy na Facebooku i fora tematyczne, na których można nie tylko zdobyć nowych klientów klienta, lecz również wymieniać doświadczenia z innymi twórcami. Użytkownicy chętnie doradzą i polecą szkolenia czy webinary.

Udemy.com – po wpisaniu w okienko wyszukiwania ,,copywriting” otrzymamy blisko 1200 kursów dotyczących pisania tekstów. Specjaliści z całego świata oferują swoją wiedzę, dzięki której możemy szybko poznać tajniki tworzenia treści, lecz również SEO, content marketingu, czy obsługi programów graficznych.

Warsztat to podstawa. Copywriting jest jednak czymś więcej niż tylko ,,rzeźbieniem”’ w języku. W tworzeniu angażujących tekstów niezwykle pomocna jest rozległa wiedza z różnych dziedzin, dzięki której zaciekawimy czytelnika.

Najlepszym sposobem na samodoskonalenie w copywritingu, poza przeglądaniem stron i portali dla copywriterów, jest praktyka. Każdy kolejny napisany tekst to informacja zwrotna od klienta, dzięki której możemy poprawiać błędy i rozwijać się.