Czy prowadzenie bloga firmowego się opłaca?

Czy prowadzenie bloga firmowego się opłaca?

Nie każdy ma takie szczęście, by jego firma pozyskiwała klientów bez żadnych działań marketingowych. Szczerze powiedziawszy – prawie nikt! Jeśli nie jesteś tym “jednym na milion” na pewno szukasz nowych pomysłów, by przyciągnąć do siebie klientów. Jednym ze sprawdzonych sposobów jest prowadzenie bloga firmowego. Blog kojarzy Ci się z internetowym pamiętnikiem nastolatków? Nic bardziej mylnego. Teraz wiele firm stawia na rozwój tego medium i, jeśli robią to dobrze, przynosi to świetne rezultaty. Czy zatem prowadzenie bloga firmowego się opłaca? Tak! Dowiedz się dlaczego i jak robić to dobrze.

Blog firmowy – co może się na nim znaleźć?

Zastanawiasz się, co mogłoby znaleźć się na twoim blogu firmowym? Obawiasz się, że to, co robi twoj firma nie jest wystarczająco ciekawe? Cóż, skoro się tym zajmujesz i masz już jakiś klientów, to kogoś ta tematyka interesuje! Nieważne, czym zajmuje się twoja firma, na pewno znajdziesz mnóstwo pomysłów na artykuły blogowe. Jeśli akurat brakuje ci weny, możesz też spojrzeć na swoją dziedzinę szerzej i pisać o tematach pokrewnych. Co może i powinno znaleźć się na blogu firmowym?

Teksty SEO

Czyli teksty pisane pod wyszukiwarkę Google – takie, dzięki którym twoja strona zostanie zaindeksowana wyżej. W artykułach muszą zostać zamieszczone słowa i frazy kluczowe, dzięki którym roboty Google uznają, że dany artykuł odpowiada na zapytania użytkowników. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Sprawdź nasz artykuł o najważniejszych zasadach SEO. Jeżeli wciąż brzmi to dla ciebie jak czarna magia, pomyśl o zleceniu prowadzenia bloga doświadczonemu copywriterowi. Na pewno pomoże! Google lubi też jak na stronie coś się dzieje. Jeśli nawet stworzyłeś najlepszą stronę świata, ale od roku nic się na niej nie zmieniło, nie spotkasz się z aprobatą robotów. Lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce to więcej wejść na twoją stronę, a tym samym więcej klientów. Dobre treści na strony internetowe potrafią przynieść naprawdę zaskakujące efekty.

Teksty eksperckie

Teksty eksperckie to takie, w których autor stawia siebie w roli eksperta i tłumaczy zawiłości danej dziedziny. Na blogu twojej firmy naturalnym będzie, że to ty zostaniesz autorem takich artykułów. Dzięki temu zbudujesz swoją pozycję jako eksperta i wspomożesz wizerunek marki. Każdy woli kupić od kogoś, kto zna się na tym, co sprzedaje. Zwłaszcza jeśli chodzi o usługi czy bardziej kosztowne przedmioty. Oczywiście, tę rolę możesz powierzyć też któremuś ze swoich pracowników albo kilkorgu z nich – możecie pisać je na zmianę. To stworzy wizerunek firmy pełnej osób, które znają się na rzeczy. Pamiętaj, by artykuły zawsze opatrzeć imieniem, nazwiskiem i zdjęciem autora! Jeśli obawiasz się o swoje zdolności pisarskie, możesz powierzyć to zadanie copywriterowi-ekspertowi w danej dziedzinie. Albo poddać swój własny tekst korekcie albo redakcji. Tu piszemy nieco więcej na czym one polegają.

Kontakt z klientem

Ogromna korzyść z bloga firmowego to także kontakt z klientami. Dzięki temu nie tylko oni poznają ciebie i twoją firmę, ale także ty ich – ich potrzeby, zapytania i wątpliwości. Dzięki temu możesz dowiedzieć się o czym napisać kolejny artykuł, jak uzupełnić opisy w sklepie internetowym, a nawet – o co poszerzyć swój asortyment! Komentarze pod tekstami to bardzo ważna część firmowego bloga. Nie wyłączaj ich i staraj się rgularnie na nie odpowiadać. Tym na pewno zaplusujesz w oczach klientów, zwiążesz ich ze swoją marką oraz zwiększysz ruch na stronie. Każdy klient lubi czuć się zaopiekowany.

Prowadzenie bloga firmowego – cena usługi

Ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego? To zależy od wielu czynników, postarajmy przyjrzeć się każdemu z nich.

1. Czy masz już bloga? Albo stronę internetową? Jeśli musisz zlecić stworzenie całej strony, będzie to spory koszt. Jednak i tak powinieneś to zrobić! Poproś o stworzenie także zakładki blog – dla developera strony nie będzie to żaden problem. Jeśli masz już stronę, ale bez bloga, poproś jej twórcę o stworzenie dodatkowej zakładki. Powinien być to koszt kilkuset złotych, ale cenniki mogą bardzo się różnić.

2. Decyzja czy artykuły blogowe będziesz pisać sam, czy skorzystasz z usług copywritera albo korektora. Tutaj ceny też mogą się znacznie różnić. Zależy to od tego jak popularne jest to, czym się zajmujesz i jak doświadczony jest profesjonalista, któremu zlecisz pisanie. Najtaniej będzie pisać samemu. Musisz się zastanowić czy temu podołasz i czy znajdziesz czas – najtaniej nie zawsze znaczy najlepiej.

3. Częstotliwość publikacji – jeśli planujesz zapłacić copywriterowi, koszt będzie zależał od tego jak często artykuły będą się pojawiać Powinno to być przynajmniej raz na dwa tygodnie, idealnie będzie raz na tydzień.

Biorąc to wszystko pod uwagę, możesz wyliczyć przybliżony koszt prowadzenia bloga firmowego. Pamiętaj też, że blog nie zwraca się od razu. By zobaczyć wyniki, trzeba go prowadzić regularnie i uzbroić się w cierpliwość. Dobrze jest monitorować ruch na blogu i sprawdzać, co działa, a co nie. Blog to jednak bardzo dobra inwestycja!