Content marketing oraz copywriting to dwa niezwykle istotne pojęcia, których odróżnienie od siebie jest kluczowe w podejmowaniu skutecznych działań marketingowych. Merytoryczne i wartościowe treści są obecnie podstawą w pozyskiwaniu większej liczby odbiorców oraz docierania do nowych, potencjalnych klientów. Zatem content marketing a copywriting – czym się różnią i dlaczego warto to wiedzieć?
Content marketing a copywriting
Content marketing to zespół działań marketingowych mających na celu poprawę wyników finansowych firmy przy pomocy specjalistycznych treści z jej branży. Do jego metod pośrednich możemy zaliczyć pozycjonowanie, a także kreowanie eksperckiego wizerunku marki. Niezwykle istotnym elementem content marketingu jest sprawna analiza fraz kluczowych, które umożliwiają dotarcie do konkretnej grupy klientów. W wyniku podejmowania tego typu działań przedsiębiorstwo może skutecznie promować swoją markę, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży oferowanych przez nas produktów bądź usług.
Natomiast copywriting to specjalistyczne formułowanie komunikatów reklamowych w celu skutecznego zwiększenia wyników sprzedaży. Aby osiągnąć zamierzony efekt, możemy postawić na indywidualne podejście do grupy odbiorców czy tworzenie kreatywnych, przyciągających uwagę treści.
Content marketing vs copywriting – czym się różnią?
Chcąc precyzyjnie określić różnice pomiędzy tymi dwoma pojęciami, warto zdać sobie sprawę z tego, iż copywriting jest tak naprawdę elementem content marketingu, a dokładniej jego narzędziem. Wykorzystujemy go do tworzenia profesjonalnych tekstów, niejednokrotnie specjalistycznych, charakteryzujących się dużą wartością merytoryczną. Content marketing to także dodatkowe strategie działania, ale również inne kroki związane ze sporządzaną treścią.
Content marketing a copywriting – co wybrać?
Trudno jest jednoznacznie określić, które działania będą odpowiednie dla naszej firmy. Wynika to z faktu, że zarówno copywriting, jak i content marketing są ze sobą połączone. Dlatego trudno wyobrazić sobie sprawne wykorzystywanie jednego bez uzupełnienia drugim. Kompleksowe podejście sprawdzi się doskonale w przypadku dużych firm, a przy większych możliwościach finansowych możemy dokonać indywidualnego doboru fraz kluczowych. Powinniśmy również pamiętać, że sam copywriting może nie być wystarczający w zajęciu wysokiej pozycji w przypadku konkurencyjnych fraz. W takiej sytuacji warto wdrożyć również pozyskiwanie linków, co jest istotnym elementem docierania do konkretnej grupy odbiorców.
Jeśli natomiast jesteśmy właścicielami małej firmy, możemy z powodzeniem postawić na same treści, które skutecznie wykreują naszą markę oraz umożliwią jej prawidłowy rozwój. To, na jakie działania powinniśmy postawić, zależy zarówno od wielkości naszego przedsiębiorstwa, jak i od aktualnie dostępnego budżetu. Warto jednak, aby podejmowane decyzje zostały najpierw bardzo dobrze przemyślane, ponieważ tylko w taki sposób będziemy mogli uzyskać najlepsze rezultaty.
Copywriting a content marketing – komu zlecić?
Decydując się na podjęcie konkretnych działań z zakresu copywritingu oraz content marketingu, warto rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją, jaką niewątpliwie jesteśmy. Oferujemy kompleksową obsługę, dzięki której klient może uzyskać pożądane efekty i dotrzeć do większej grupy odbiorców. Jesteśmy profesjonalistami, dlatego do swojej pracy podchodzimy z dużym zaangażowaniem oraz rzetelnością. Zależy nam, by skutecznie wspierać firmy korzystających z naszej oferty osób, a także pomagać w prowadzeniu ich biznesu. W wykonywanej pracy stawiamy na tworzenie przyjaznych relacji oraz przejrzystą komunikację. Jesteśmy również otwarci na wszelkie pytania dotyczące naszej działalności, dlatego w razie ich wystąpienia warto się z nami skonsultować – profesjonalna agencja copywriterska.
Content marketing i copywriting – jaki jest koszt?
Wahając się pomiędzy copywritingiem a content marketingiem, warto wziąć pod uwagę wynikające z nich koszty. Koszt prowadzenia bloga najczęściej mieści się w przedziale kilkuset złotych do ponad tysiąca, natomiast rozwój podstron to zwykle jednorazowe wydatki rzędu od tysiąca do kilku tysięcy złotych.
W przypadku content marketingu powinniśmy doliczyć koszt audytu, a także publikacje zewnętrzne, na które budżet ustalany jest indywidualnie. Największe firmy w pozycjonowanie off-site inwestują niebotyczne kwoty, przekładające się na większe zyski i skuteczny rozwój przedsiębiorstwa. Optymalny wybór zależy od szeregu czynników, wśród których możemy wymienić przede wszystkim cenę. Warto jednak pamiętać, że tworzenie wartościowych treści jest jednym z głównych aspektów wpływających na efektywny rozwój przedsiębiorstwa. Z tego względu warto na nie postawić.
Rzetelna wiedza oraz doświadczenie to podstawowe elementy skutecznego copywritingu i content marketingu. Dlatego warto przemyśleć podjęcie współpracy ze specjalistami. Dzięki temu zyskamy pewność, że rozwój naszej firmy jest w odpowiednich rękach, co pozwoli na znaczne zwiększenie sprzedaży.