Prowadzenie strony internetowej firmy wiąże się z szeregiem działań, które pozwalają w bezpośredni lub pośredni sposób generować większy ruch klientów i zainteresowanie w obrębie oferowanych przez nas usług lub produktów. Zakładając witrynę przedsiębiorstwa w sieci należy pamiętać o zapewnieniu sobie dogodnej domeny, hostingu czy dbaniu o cykliczne aktualizacje. Treść również należy do fundamentalnych aspektów, wpływających na pozycjonowanie strony oraz generowanie konwersji. Jedną z opcji, którą można zaimplementować na portalu przedsiębiorstwa, jest blog firmowy. Po co się go tworzy? Jakie przynosi korzyści?
Blog firmowy – po co budować zaufanie klienta?
Tworzenie bloga firmowego powinno być świadomym i racjonalnym działaniem. Warto więc wiedzieć, jakie znaczenie ma odpowiednio zoptymalizowana treść na stronie, oraz jak cykliczne publikowanie tekstów wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa.
Content marketing to od kilku lat jedna z najważniejszych gałęzi marketingu. Tworzenie treści tekstowych z implementacją odpowiednich słów kluczowych to niezwykle istotny element prowadzenia kampanii reklamowej w przestrzeni internetowej. Prowadzenie bloga firmowego pozwala także zbudować zaufanie wśród potencjalnych konsumentów. Merytoryczne artykuły dają klientom poczucie, że oprócz wysokiej jakości produktów, kompleksowych usług czy ciekawej promocji marki przedsiębiorstwo po prostu wie, co robi. Użytkownicy internetowi wychodzą z założenia, że polityka firmy nie opiera się tylko na efektywnej sprzedaży usług lub produktów. Blog pokazuje, że przedsiębiorstwo składa się z kompetentnych, profesjonalnych i wartościowych osób, które doskonale znają się na swoim fachu.
Rozbudowany blog firmowy – zalety tworzenia artykułów blogowych
Każdy przedsiębiorca dąży do dystrybucji i promocji swoich usług na jak największą skalę. Obecne możliwości internetowe, a także cała gałąź content marketingu, pozwalają odpowiednio zoptymalizować teksty, budując przy tym pierwszorzędne pozycje strony internetowej w wyszukiwarkach. Warto wiedzieć, że algorytmy wyszukiwarki premiują portale, na których pojawia się regularna aktualizacja treści. Jest to niejako znak, że witryna stale dostarcza rozbudowane, ciekawe teksty, dbając o potrzeby i zaufanie klientów. Wyszukiwarka potrafi dostrzec takie działania, a następnie usytuować daną stronę internetową firmy wysoko w rankingach. Dzięki temu spełniony zostaje jeden z fundamentalnych aspektów prowadzenia działalności – dominacja nad konkurencją.
Blog firmowy – korzyści dla obu stron
Aby w pełni zrozumieć istotę prowadzenia bloga firmowego, warto zobrazować sobie proces odwiedzania stron na podstawie własnego doświadczenia. Pierwszą rzeczą, na jaką zwracamy uwagę, jest z pewnością aspekt wizualny. Przejrzyście zaprojektowana witryna od razu wzbudza zainteresowanie i skłania użytkownika do zapoznania się z treścią. Duża ilość podstron, obecność infografik, odpowiednio stworzona sekcja FAQ czy opcja zapisu do newslettera dają poczucie, że na stronie nie panuje przestój. Potencjalny klient widzi wówczas, że firma buduje wizerunek w sposób profesjonalny. Tworzenie merytorycznych treści na blogu pozwala nie tylko rozwiać wątpliwości użytkownika w obrębie danego tematu, ale również zapewnić o profesjonalizmie i kompetencji przedsiębiorstwa. Takie działanie przynosi wymierne korzyści obu stronom. Klient ma pewność, że korzysta z usług rzetelnej firmy, a właściciel działalności może cieszyć się zaufaniem konsumenta oraz wartościowym ruchem na portalu.
Zróżnicowany blog firmowy – po co dbać o frazy długiego ogona?
Badania i analizy sfery marketingowej wykazują, że coraz więcej użytkowników internetowych tworzy 4-,5- czy nawet 8- i 10-wyrazowe pytania. W języku technicznym nazywane są one frazami długiego ogona, wykorzystywane przez agencje copywriterskie. Inicjacja wielu różnorodnych oraz długich fraz pozwala skutecznie wzmocnić serwis, a zatem wyprzedzić konkurencję. Blog firmowy jest doskonałą przestrzenią na implementację fraz długiego ogona. Oczywiście, tego typu wyrażenia mają zdecydowanie mniejszą ilość wyszukiwań. Więcej osób wpadnie na pomysł, aby wpisać frazę “czarna torebka”, niż np. pytanie typu “do czego pasuje czarna skórzana torebka?”. Warto jednak pamiętać, że zawarcie w treściach wielu zróżnicowanych i mniej ogólnych fraz kluczowych pozwoli wygenerować większą ilość odwiedzin na stronie.
Blog firmowy – zalety optymalizacji treści
Żaden użytkownik internetowy nie poświęci kilkunastu godzin na kompleksowy przegląd stron, które pojawią się po wyszukaniu określonej frazy. Chcąc znaleźć dogodną usługę lub produkt, większość osób przegląda maksymalnie kilka przodujących w wyszukiwarce wyników. Wiele zależy od specyfiki danej branży i konkurencji na rynku. Im jest ona większa, tym trudniej będzie dotrzeć do klientów bez odpowiedniej optymalizacji treści. Przedsiębiorstwa korzystające z usług agencji marketingowych doskonale wiedzą, jak zaprojektować stronę, aby stała się “pierwszym wyborem” dla konsumenta. Dlatego blog firmowy jest istotną podstroną na portalu internetowym danego podmiotu. Dzięki temu istnieje możliwość tworzenia artykułów, które zawierają w treści określone frazy kluczowe.