Content Manager – kim jest i na czym polega jego praca?

Content manager

Content manager, kto to taki? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, to świetnie trafiłeś! Czym się zajmuje, jakie ma obowiązki, i w końcu dla wielu najważniejsze –  czy można się na tym wzbogacić? No, albo chociaż mieć coś w lodówce przed dziesiątym… Wszystkiego o posadzie content managera dowiesz się z tego artykułu.

Kto to jest content manager?

Content Manager po polsku oznacza nic innego, jak Managera Treści. Idącym tym tropem, jest to osoba, która zarządza treścią. Przede wszystkim  planuje komunikację marki i odpowiada za jej wdrażanie. Często ma pod sobą zespół copywriterów i korektorów, odpowiedzialnych za pisanie i pilnujących poprawności stylistycznej. Zdarza się też, że tworzy treści samodzielnie.

Czym zajmuje się Content Manager 

Obowiązki Content Managera mogą się od siebie różnić, w zależności od firmy w jakiej pracuje. Przede wszystkim ma on jednak za zadanie uzyskać jak najlepsze rezultaty biznesowe poprzez treść. Wpisy na social media, artykuły blogowe, optymalizacja tekstów pod SEO – to wszystko obszar działań Content Managera. W dużej korporacji może być to stanowisko strategiczno-zarządzające, z podległymi sobie twórcami. Natomiast w mniejszej firmie to sam Content Manager musi ubrudzić sobie ręce i pisać treści, optymalizować, czasem nawet tworzyć proste grafiki i animacje. Tym, co robi Content Manager, powinno być przede wszystkim pilnowanie najwyższej jakości publikowanych treści.

Jakie umiejętności powinien mieć Content Manager?

Osoba na stanowisku Content Managera powinna być przede wszystkim kreatywna i samodzielna. Powinna mieć “lekkie pióro” i umiejętność rozróżnienia wartościowych treści, od tych wymagających poprawy. Jest to stanowisko managerskie, musi więc być również komunikatywna, zorganizowana i nie bać się odpowiedzialności. 

Content Manager – zarobki

Ile zarabia Content Manager? To zależy od tego, jak szeroki jest zakres obowiązków Content Managera i jak duże jest jego doświadczenie. Zarobki Content Managera zaczynają się od 2,5 tysiąca zł netto, a osiągnąć mogą nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zwykle jednak Content Manager może liczyć na wynagrodzenie w granicach 3,5-6 tysięcy zł