Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego jest zadaniem niełatwym, ponieważ branża e-commerce cały czas się rozwija, przez co konkurencja nie śpi, ale cały czas stara się “zgarnąć” jak najwięcej klientów. Podobnie jak w przypadku sklepów stacjonarnych – w Internecie także chętniej kupujemy konkretne rzeczy po ich uprzednim zobaczeniu. Warto więc zadbać o odpowiednie fotografie i grafiki na kartach produktowych, dzięki którym klient skłoni się do wybrania właśnie naszej oferty. W takim razie skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego

Prezentacja wizualna produktów jest szczególnie istotna, ponieważ – jak często się mówi – kupujemy oczami. W większości przypadków wygląd samej rzeczy, ale też opakowania mogą w dużej mierze wpłynąć na chęć zakupu u klienta. Mając to na uwadze, warto zadbać o estetyczną fotografię produktową, która powinna być wykonana przez specjalistów. Zdjęcia produktów do sklepu internetowego nie powinny być wykonywane osobistym telefonem komórkowym, ponieważ te sprawdzą się wyłącznie w przypadku portali aukcyjnych (np. OLX, Allegro), kiedy dotyczą rzeczy używanych.

Chcąc skutecznie sprzedawać nowe produkty, ważna jest wysoka rozdzielczość fotografii, odpowiednie oświetlenie, a także dokładne pokazanie cech charakterystycznych wyrobu. Najczęściej są to zdjęcia produktów do sklepu internetowego typu packshot, jednak często tworzy się interesujące kompozycje, przedstawiające konkretną rzecz w interesującej aranżacji czy podczas użytkowania (np. kiedy sprzedajemy poduszkę, warto zadbać o fotografię przedstawiającą ją na tle kanapy; sprzedając biżuterię można wykonać zdjęcia z modelką w eleganckiej kreacji itd.). Wiele zależy od tego, o jaki przekaz chce zadbać marka oraz jaki jest konkretny typ produktu.

Jakie zdjęcia produktów do sklepu internetowego wybrać?

Wyżej wspominaliśmy, że wyróżnia się fotografie typu packshot oraz zdjęcia kompozycyjne, choć w praktyce obie formy warto ze sobą łączyć. Dzięki temu trafi się do większej liczby potencjalnych klientów, a przy okazji będzie to tworzyło wizerunek marki profesjonalnej i nowoczesnej.

Zdjęcia packshot to zazwyczaj fotografie pokazujące produkt w zbliżeniu i całej okazałości, ze wszystkich stron i najczęściej na białym tle. Mają na celu pokazać rzeczywisty wygląd danego przedmiotu. Są najczęściej spotykane w sklepach internetowych. Jednak zdjęcia kompozycyjne są bardzo estetyczne i mocniej przyciągają uwagę. To na przykład zdjęcia produktów na tle natury, wnętrza mieszkania czy podczas prezentowania towaru przez modeli. Wspomniane zdjęcia kompozycyjne doskonale sprawdzą się też podczas promocji w mediach społecznościowych, ponieważ są ciekawsze od packshotów. Można je z powodzeniem wykorzystać na Instagramie czy Facebooku.

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Jeśli nie jesteśmy producentem produktu, a jedynie dystrybutorem detalicznym, warto “przeszukać” materiały czy stronę internetową wytwórcy (czasami także hurtowni). Producentowi zależy na sprzedaży swoich rzeczy, dlatego na oficjalnej stronie czy w broszurach powinny znaleźć się zdjęcia przeznaczone do użycia przez sklepy internetowe. Trzeba jednak zwrócić uwagę, czy możliwość użycia jest potwierdzona. W przeciwnym wypadku można stracić prawo do korzystania z plików, a nawet narazić się na pozew. Nie wolno również kopiować fotografii od konkurencji.

Najlepszym, najbezpieczniejszym oraz najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zlecenie wykonania własnych zdjęć produktów do sklepu internetowego profesjonalnej firmie, która zajmuje się podobnymi realizacjami w branży e-commerce. Specjaliści dobrze wiedzą, jak wykonywać skuteczne fotografie, które przyczynią się do lepszych wyników sprzedażowych. Ponadto mogą zaproponować dodatkowe sesje zdjęciowe z wykorzystaniem interesujących aranżacji, dzięki którym fotografia produktowa będzie pełniejsza i bardziej kompleksowa – a co najważniejsze, atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Ma to znaczenie niezależnie od branży, a więc profesjonalnie wykonane zdjęcia znajdą zastosowanie przy sprzedaży produktów z zakresu motoryzacji, kosmetyków, mody, pożywienia czy elektroniki.

Skąd wziąć zdjęcia produktów na stronę internetową? Zapraszamy do nas!

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego? Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty – proponujemy profesjonalne fotografie reklamowe i produktowe, ponadto możemy przygotować interesujące opisy produktów i zadbać o wizerunek marki klienta. Stawiamy na indywidualne podejście, nowoczesność i profesjonalizm!