Profesjonalne zdjęcia produktów – ile kosztują, jak je robić?

Profesjonalne zdjęcia produktów – ile kosztują, jak je robić?

8.1. Rodzaj treści: Artykuł blogowy

8.2. Temat: Profesjonalne zdjęcia produktów – ile kosztują, jak je robić?

8.3. Słowa kluczowe: jak robić zdjęcia produktów, jak robić profesjonalne zdjęcia produktów, ile kosztują zdjęcia produktów, skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego

8.4. Uwagi: Proszę napisać artykuł w imieniu: contentcloud.pl. W tekście proszę zwracać się do odbiorcy bezpośrednio. Można używać zwrotów dla Ciebie/Tobie itp. Pisząc artykuł blogowy, jeżeli jest taka możliwość, proszę nawiązać do oferty klienta. Artykuł zostanie umieszczony na stronie klienta, dlatego powinien być napisany w 1. os. l.mn.

8.5. Liczba znaków: 5000

8.6. Termin: 2022-08-31

Prowadzenie sklepu internetowego potrafi być dosyć skomplikowane. Trzeba zadbać o wiele szczegółów, żeby nie tylko zainteresować, ale także w pełni zadowolić swoich klientów. Jednym z najważniejszych elementów znajdujących się na podstronach konkretnych produktów są oczywiście zdjęcia, dzięki którym potencjalni kupujący mogą dowiedzieć się, jak wygląda dany przedmiot i czy spełni ich oczekiwania. Wbrew pozorom przygotowanie takich zdjęć nie jest proste – muszą być one bowiem odpowiedniej jakości i jak najlepiej oddawać wszelkie detale produktu. Jak robić zdjęcia produktów tak, aby przyciągnąć nimi uwagę klientów i skłonić do zakupu? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule, do którego lektury serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Fotografie do produktów na stronie internetowej można pozyskać na różne sposoby. Często sami producenci, których wyroby posiadamy w swoim asortymencie, dostarczają zarówno podstawowe informacje, jak i zdjęcia konkretnych produktów. Często jednak sprzedawcy chcą się wyróżnić, a także dopasować wszystkie grafiki do klimatu i layoutu strony. Z tego względu chcą oni przygotować własne prezentacje produktu – włącznie z obrazami a niekiedy nawet z krótkimi filmikami instruktażowymi. Cześć sklepów wykorzystuje również nowoczesne technologie, które umożliwiają wstawianie widoku trójwymiarowego produktu, który umożliwia kupującemu obejrzenie danego przedmiotu z każdej strony. Chcąc jednak uzyskać inne zdjęcia niż te, które dostarcza producent danego wyrobu lub pragnąc dodać również inne media do strony ofertowej, trzeba wziąć sprawy w swoje ręce. Tutaj również mamy kilka możliwości. Jeżeli mamy do dyspozycji odpowiedni sprzęt, a także posiadamy umiejętności oraz czas, możemy pokusić się o przygotowanie fotografii produktów samodzielnie. Dzięki temu będziemy mieli pełną kontrolę nad tym, jak prezentują się zdjęcia i będziemy mogli bez większego kłopotu dostosować je do swoich potrzeb. Takie rozwiązanie ma sporo plusów, ale także minusów. Po pierwsze – jak już zostało wspomniane – samodzielnie przygotowane fotografie produktów w pełni oddają naszą wizję tego, jak chcemy zaprezentować dany wyrób i umożliwiają nam dopasowanie grafik do reszty strony w taki sposób, że wszystko będzie łączyło się w spójną całość. Pozwala to też na oszczędności – w końcu wykonujemy tę pracę samemu. Jeśli chodzi o minusy, to w pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na sprzęt. Do wykonania profesjonalnych zdjęć i opisów produktów na stronę internetową potrzebny będzie oczywiście odpowiedni aparat, a także elementy tła oraz oświetlenie. Dobrej jakości sprzęt do zdjęć potrafi kosztować naprawdę dużo, a do tego należy dołożyć także to, że trzeba nauczyć się jego obsługi, a także poznać tajniki pracy ze zdjęciami, w tym samego wykonywania zdjęć, perspektywy czy późniejszej obróbki. Już samo to wymaga poświęcenia sporej ilości czasu – a przecież trzeba jeszcze te zdjęcia wykonać, przygotować do publikacji i wrzucić na odpowiednią stronę – to wszystko również wymaga wielu godzin pracy. Właśnie dlatego powstały usługi profesjonalnych fotografów firmy contentcloud, którzy specjalizują się właśnie w fotografowaniu przedmiotów na strony internetowe.

Jak robić profesjonalne zdjęcia produktów?

Wiele osób zastanawia się jak robić profesjonalne zdjęcia produktów, aby w pełni oddawały one to, jak one wyglądają? Aby się tego dowiedzieć, należy zapoznać się z technikami robienia zdjęć oraz poznać teorię fotografii. Bardzo dużą rolę odgrywa tutaj oświetlenie oraz kadr. Robiąc zdjęcia produktom i chcąc uwydatnić ich wszystkie zalety i detale, trzeba zadbać o to, aby światło, które jest wykorzystywane podczas ich robienia, było możliwie jak najbardziej naturalne. Dzięki temu kolory będą żywe a wszystkie szczegóły produktu – doskonale widoczne. Jeśli chodzi o tło, to najlepiej postawić na klasyczną biel – nie zaburzy ona wyglądu produktu na obrazku, a jednocześnie odbije nieco światła, co również bywa bardzo pomocne. Kluczowe jest również położenie produktu w kadrze – powinien się on znajdować w ścisłym centrum, tak aby przykuwał uwagę i wyraźnie zaznaczał, że to on jest najważniejszym elementem obrazu.

Ile kosztują zdjęcia produktów do sklepu?

Jeżeli nie chcesz poświęcać swojego czasu ani funduszy na sprzęt, możesz skorzystać z dużo bardziej przystępnej cenowo opcji, którą jest sesja produktowa oferowana przez jednego z dostępnych na rynku fotografów. Profesjonalista posiada już cały sprzęt oraz wszystkie niezbędne umiejętności, aby przygotować świetne zdjęcia produktów. Ponadto wysłucha Twoich pomysłów i wizji, dzięki czemu będzie wiedział, w jaki sposób ma zarówno wykonać fotografie, a także później je obrobić. To ile kosztują zdjęcia produktów do sklepu, zależy od wielu czynników, w tym od renomy fotografa, ilości produktów do zdjęcia oraz wymagań osoby zamawiającej. Wciąż jednak jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż samodzielne wykonywanie zdjęć – przynajmniej w zdecydowanej większości przypadków. Trzeba jednak pamiętać przy tym, że każda fotografia produktowa cennik jest inna, jednak dzięki temu będziemy mogli wybrać opcję najlepiej dopasowaną do naszych potrzeb i możliwości finansowych.