Powiadomienia push – co to jest?

Powiadomienia push – co to jest?

Żyjemy w czasach, gdzie Internet stał się powszechnym medium. Spędzamy w nim długie godziny. Fakt ten jest wykorzystywany przez specjalistów od marketingu, którzy coraz częściej sięgają po narzędzie, jakim jest powiadomienie push. Dzięki nim każda firma może zwiększyć swoja sprzedaż czy poinformować o trwającej promocji. Jeszcze do niedawna powiadomienia push były domeną social mediów, gdzie pojawiały się jako dymki konwersacji z innymi użytkownikami. Jednak obecnie można je spotkać również w aplikacjach mobilnych czy na witrynach internetowych. Czym w takim razie są powiadomienia push i do czego można je wykorzystać?

Co to powiadomienia push?

Wielu młodych marketerów zadaje sobie pytanie: powiadomienia push — co to właściwie jest? Są to wszelkiego rodzaju komunikaty i notyfikacje wysyłane użytkownikowi przez urządzenia mobilne. Świetnym przykładem jest działanie aplikacji Messenger, która na bieżąco przekazuje informacje o nowej konwersacji czy innej aktywności. Jednak obecnie już także strony www coraz chętniej korzystają z tego rodzaju rozwiązań. Powiadomienia push cieszą się dużą popularnością wśród marketingowców. Dzięki nim można w prosty sposób zaangażować odbiorcę oraz powiadamiać go o nowych ofertach, wyprzedażach czy promocjach. Pomagają one również w ratowaniu porzuconego koszyka zakupowego oraz zwiększeniu ruchu w aplikacji czy na stronie internetowej.

Decydując się na taką formę komunikacji z klientem, trzeba pamiętać jedynie o tym, że powiadomienia push są skuteczne jedynie wtedy, gdy użytkownik jest podłączony do Internetu. Jednak w czasie, gdy sieci LTE czy 5G stają się czymś normalnym, nie jest to trudne do osiągnięcia. Ponadto użytkownik, po zainstalowaniu aplikacji, musi wyrazić zgodę na otrzymywanie notyfikacji push. Po uzyskaniu takiego zezwolenia, właściciel aplikacji może wysyłać powiadomienia w dogodnym dla siebie momencie.

Powiadomienia push na Twojej stronie internetowej

Wielu przedsiębiorców myśli sobie: powiadomienia push — po co ich właściwie używać? Jednak, jak pokazują badania rynku, tego typu notyfikacje potrafią zwiększyć ruch na stronie. A na tym właśnie przede wszystkim zależy przedsiębiorcy. Powiadomienia push na stronie internetowej nie są już czymś rzadko spotykanym. Podczas przeglądania Internetu coraz częściej spotykamy się z dymkami znajdującymi się zwykle na dole strony. Sklep oferuje nam nowe artykuły czy przyciąga zachęcającymi promocjami.

Stworzenie powiadomień push na witrynie internetowej nie jest niczym trudnym – wystarczy jedynie dopisać kilka linijek kodu. Po stworzeniu takich powiadomień, użytkownik musi zgodzić się na ich otrzymywanie w formie subskrypcji, która wyskoczy jako osobny pop-up. Ponadto tego typu notyfikacje mogą pokazywać się nie tylko na desktopie, ale również na mobile’u, jeżeli użytkownik korzysta z przeglądarki internetowej na telefonie. Format powiadomień na stronie jest bardzo podobny do tych, które użytkownik otrzymuje w smartfonie. Jest to zwykle prosty tekst, który może zostać wzbogacony o grafikę lub film. Przekierowanie z web pushy następuje na stronę internetową lub poza nią.

Czy powiadomienia push mogą pomóc Ci sprzedawać?

Powiadomienia push, obok e-mail marketingu oraz wiadomości SMS, to jedno z bardziej skutecznych narzędzi, które pozwala zaangażować potencjalnego klienta. Jednak wielu marketingowców ignoruje je, tłumacząc się tym, że konwersja pochodząca z pushów jest na bardzo niskim poziomie. Jednak w połączeniu z innymi metodami może być bardzo skuteczna i sprawi, że Twój sklep pozyska nowych klientów, dzięki czemu zarobisz więcej. Tworząc powiadomienia push, trzeba mieć na uwadze, że jest to krótka forma komunikacji. Nie mogą one być więc skomplikowane i powinny zawierać najważniejsze dane.

Bardzo dobrym przykładem takiego działania jest uzupełnianie się kampanii SMS z powiadomieniem push. Jeżeli użytkownik w danym momencie będzie offline, system, po wykryciu takiej sytuacji, wyśle mu wiadomość tekstową. Taka synergia może pomóc zwiększyć ruch na stronie oraz dotrzeć do większej grupy docelowej. Powiadomienia push będą działały jeszcze skuteczniej, jeżeli odpowiednio je stargetujesz. Dotarcie z komunikatem do odpowiedniej grupy zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy odwiedzą Twoją stronę. Przykładowo, jeżeli potencjalny klient będzie przeglądał oferty z butami do biegania, w dotarciu do nowego użytkownika najskuteczniej zadziała wysyłanie informacji o takich właśnie produktach. Powiadomienia push na stronie internetowej mogą również bardzo skutecznie działać we współpracy z kampanią e-mail marketingową.

Powiadomienia push — Podsumowanie

Decydując się na kampanię marketingową na stronie web, nie można zapomnieć o powiadomieniach push. Dobrze zaprojektowane, zabawne, ale jednocześnie rzeczowe, potrafią przyciągnąć użytkowników i popchnąć ich do działania, jakim jest zakup produktu lub usługi. W połączeniu z innymi narzędziami potrafią skutecznie zwiększyć ruch na stronie oraz dotrzeć do nowych odbiorców.