Sztuczki psychologiczne w opisach marketingowych

zakupy online

Opis marketingowy produktu w sklepie internetowym zastępuje dobrze przeszkolonego w technikach sprzedaży handlowca. Sztuczki psychologiczne w opisach marketingowych przede wszystkim pomagają klientowi podjąć decyzję o zakupie. Nawet pisząc ten krótki tekst skorzystaliśmy z kilku trików psychologicznych.

Stosuj język korzyści

Nie wystarczy zachwalać produktu przy użyciu wyświechtanych przymiotników takich jak: wspaniały czy doskonały. Dobrze skonstruowany opis produktu opiera się na wybranych cechach, które wyróżniają produkt spośród innych dostępnych na rynku.

Dlatego też cechy te opisujemy w taki sposób, aby klient otrzymał jasną informację co zyska kupując ten, a nie inny towar. Na przykład zmywarka to oszczędność czasu i pieniędzy, które można przeznaczyć na przyjemności. Garnek z pokrywką do odcedzania ułatwia prace kuchenne i jest bezpieczniejszy od tradycyjnego. Przykłady można mnożyć bez końca. Im bardziej zaawansowany produkt, tym większe pole do popisu dla copywritera.

Wytwarzanie potrzeby zakupowej

Działamy obecnie na rynku przesyconym produktami i w ciągłej presji rosnącej konkurencji. Jako sprzedawcy musimy sięgać po coraz bardziej wysublimowane sztuczki psychologiczne, aby zatrzymać klienta u siebie. Kiedy prezentujemy mu produkt w sklepie internetowym musimy dołożyć wszelkich starań, aby klient poczuł, że „musi to mieć”. Taki efekt można uzyskać chociażby poprzez prezentowanie produktów podobnych i powiązanych.

thinking

Wytworzenie potrzeby posiadania, bez względu na to czy jest ona realna czy sztuczna, to zadanie dla copywritera. Skuteczny opis produktu ma za zadanie taką potrzebę wytworzyć. Jeśli sprzęt można rozbudować o dodatkowe komponenty musisz wspomnieć o nich już w opisie produktu podstawowego. Już na tym etapie możesz zasiać w umyśle klienta ziarenko potrzeby, które zaowocuje kolejnymi zakupami w Twoim sklepie.

Klient klasy premium

Człowiek z natury jest egoistą, lubi czuć się ze sobą dobrze zawsze chce być lepszy niż inni. Oczywiste jest, że zakup towaru, który klient uznaje za luksusowy to najlepszy sposób na pokazanie swojego wysokiego statusu społecznego.

Opis marketingowy produktu musi zawierać odwołania do tej potrzeby. Dlatego opis produktu musi przekonać klienta do tego, że produkt jest wyjątkowy, a osoba która go kupi zyska prestiż i podziw otoczenia. Towar opisany jako premium, lux czy prestige zawsze w oczach klienta jest lepszy, a jego wysoka cena jest automatycznie uzasadniona.

Grupa docelowa

Poza językiem korzyści i podkreśleniem wartości dodanych swojego asortymentu musisz zawsze pamiętać o tym, do kogo kierujesz swoje słowa. W przypadku elektroniki czy gadżetów copywriter ma duże pole do popisu i może przebierać w atrakcyjnych cechach do opisania. Inaczej sprawa ma się z prostymi produktami codziennego użytku. Tutaj należy podkreślać ich użyteczność i trwałość.

doors

Segment odzieżowy czy dekoracje z pewnością wymagają odpowiedniego targetowania opisu – za pomocą tekstu musisz dotrzeć do klienta w konkretnym wieku i statusie finansowym. Asortyment, który wymaga odwołania się do wyobraźni klienta wymaga sprawnego posługiwania się słowem pisanym, dlatego warto zaangażować profesjonalistów.  

Wiele mówi się o tym, w jaki sposób wielkie sieci handlowe wpływają na decyzje swoich klientów. Przy profesjonalnym wsparciu, unikaniu często powielanych błędów w sklepie internetowym i z odpowiednim przygotowaniem można przełożyć te sztuczki na sprzedaż online. Warto więc zainwestować czas i pieniądze w content w sklepie internetowym, bo to właśnie on odpowiada za powodzenie w tym biznesie.