Jak przygotować szablon opisów do sklepu internetowego?

szablony opisw

Prezentacja produktu na stronie powinna zawierać dobrej jakości zdjęcia, opis marketingowy oraz tabelę ze szczegółową specyfikacją techniczną produktu. Bez względu na ilość asortymentu warto zadbać o to, aby ta całość wyglądała spójnie i czytelnie. Profesjonalnie przygotowane opisy produktów, oparte o jednolity szablon, z pewnością pozytywnie wyróżniają sklep wśród niezliczonej konkurencji. Właśnie dlatego warto zapoznać się z zasadami ich tworzenia.

Potrzebny jest tylko jeden szablon

Produktów może być w sklepie setki, a nawet tysiące, dlatego warto mieć przygotowany szablon opisów, na którym będziemy pracować. Jest to rozwiązanie, które zdecydowanie ułatwia życie, warto więc zasięgnąć pomocy specjalistów, którzy stworzą odpowiedni szablon, graficznie pasujący do całości sklepu i dostosują do wymogów konkretnego asortymentu. Czytelna tabela, w której klient znajdzie specyfikację techniczną wybranego artykułu, powinna być na każdej podstronie taka sama. Dlaczego? Pomaga to potencjalnemu klientowi szybko porównać wybrane modele, intuicyjnie odnaleźć interesujące go dane.

Jeśli jesteśmy przy danych technicznych. Warto, aby były one podawane w sposób spójny – zawsze określane tymi samymi symbolami lub określeniami. W przypadku, gdy grupa produktów posiada konkretne atrybuty np. HDMI, to każdy produkt opisujemy za pomocą tego samego symbolu. Dobrym rozwiązaniem dla grup produktów są tabele z wypisanymi cechami z całej grupy i drugą kolumną, w której w czytelny sposób zaznaczone jest, które z atrybutów cechują konkretny produkt, a które nie. Dzięki temu klient może porównać dane i np. podjąć decyzję o zakupie lepiej wyposażonego i droższego modelu.

Korzyści z przygotowania spójnej prezentacji produktu w sklepie

Przyjemnie robi się zakupy w eleganckim butiku stacjonarnym, gdzie panuje ład i wiemy gdzie i jak odnaleźć produkt, który nas interesuje. Również sklep internetowy, w którym strony produktu są starannie przygotowane, przekonuje klienta o uczciwości i transparentności sprzedawcy. Wrażenie wizualne klienta jest bardzo istotnym elementem procesu zakupowego. Jeśli szybko i łatwo znajduje potrzebne informacje, czuje się rzetelnie poinformowany. Wie także, że prezentowany towar posiada pożądane przez niego cechy.

Przygotowanie spójnych i przejrzystych stron z aktualnymi opisami produktów to element strategii tworzenia pozytywnego wizerunku rzetelnego sprzedawcy. Pozyskanie zaufania klienta to jeden z ważnych kroków w procesie sprzedaży w sklepie internetowym. Musimy zdawać sobie sprawę, jak istotne jest dla pozytywnego zakończenia transakcji zakupowej wytworzenie u klienta poczucia, że trafił na uczciwego i dbającego o klienta sprzedawcę.

Profesjonalny szablon opisów produktów to inwestycja, która z pewnością opłaci się w przyszłości, generując wzrost sprzedaży. Samodzielne tworzenie szablonów pochłania czas, może się również okazać, że nie przewidzieliśmy wszystkich opcji. Przygotowanie szablonu przez specjalistów z pewnością zaoszczędzi czas, który dla każdego przedsiębiorcy z branży e-commerce jest na wagę złota.