Copywriter freelancer czy agencja copywriterska? Kogo wybrać?

Zespół profesjonalistów​

W dzisiejszych realiach e-commerce bez dobrego contentu nie istniejesz w internecie. Jak pozyskać dobre teksty na swoją witrynę – wybrać copywritera freelancera, czy podjąć współpracę z agencją? Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety, pomożemy Ci dokonać wyboru odpowiedniego dla potrzeb Twojego biznesu.

Nie ma wątpliwości, co do tego, że dobrej jakości treści pozycjonują Twój biznes w wyszukiwarkach. Wpływają na postrzeganie Twojego biznesu przez potencjalnego klienta i kontrahentów biznesowych. W sklepie internetowym opis produktu to Twój wirtualny handlowiec – napisany profesjonalnie pomoże Twojemu klientowi podjąć decyzję o zakupie. Obecnie algorytmy Google stawiają na wysoką jakość tekstów – muszą być merytoryczne, napisane poprawnie i unikalne. Nie wystarczy już napisać samodzielnie tekstów na stronę internetową firmy. Aby była ona skuteczna i właściwie indeksowana musisz zbudować całą kompozycję profesjonalnych treści.

Zadbanie o stronę internetową czy treści w sklepie to przecież tylko jeden z aspektów prowadzenia biznesu. Na szczęście najkorzystniejszym dla przedsiębiorcy rozwiązaniem jest zlecenie przygotowania treści. Wyjścia są dwa – możesz poszukać copywritera freelancera, ogłaszają się masowo w serwisach ogłoszeniowych i mediach społecznościowych. Możesz też zgłosić się do profesjonalnej agencji marketingowej i zlecić kompleksową usługę. Co jest korzystniejsze? Porównamy to biorąc pod uwagę najważniejsze aspekty takiej współpracy.

writing
writing

Jakość tekstów

  • Agencja: w tym przypadku powinniśmy mieć gwarantowaną jakość tekstów. Teksty pisane przez zatrudnionych w agencji copywriterów są weryfikowane i sprawdzane przez specjalistów – brane są pod uwagę kryteria poprawności, merytoryczności i SEO. Oznacza to, że w agencji nad tekstem pracuje więcej niż jedna osoba, co przekłada się na jakość.
  • Freelancer: nigdy nie masz pewności, czy taki tekst będzie skuteczny. Zanim zdecydujesz się wybrać freelancera sprawdź dokładnie jego portfolio, zapytaj o obsługiwane firmy i ich wyniki.

Komunikacja

  • Agencja: zwykle kontaktujesz się z osobą, której głównym zadaniem jest obsługa klienta. Poświęci Ci ona 100% czasu i uwagi. Zanim złożysz zlecenie specjalista z agencji dokładnie wypyta o szczegóły i cel jaki chcesz osiągnąć. Z profesjonalną agencją marketingową kontakt nie urwie się nagle, po prostu wiesz z kim masz do czynienia.
  • Freelancer: profesjonalista powinien zadać te same pytania co agencja, im o więcej informacji prosi tym lepiej. W przypadku freelancera istnieje ryzyko, że przyjmie zlecenie i go nie wykona, a kontakt się urwie. Lub wykona je niezgodnie z Twoimi standardami i niekoniecznie będzie skory do wykonania poprawek.

Terminowość i czas wykonania zlecenia

  • Agencja: z reguły zatrudnia więcej niż jednego copywritera, więc możesz liczyć na to, że dotrzymają ustalonego terminu. Z czasem bywa różnie – jeśli wybierzesz dobrą, ale obleganą agencję może się okazać, ze trzeba będzie poczekać.
  • Freelancer: tutaj znów wszystko zależy na kogo trafisz. Może się okazać, że tekst otrzymasz bardzo szybko, a może być również tak, że będziesz musiał się upominać. Niestety wielu copywriterów ma kłopot z dotrzymaniem terminów. Jeśli wybierzesz właściwie – tekst otrzymasz w terminie i w jakości, której wymagałeś.

Cena

  • Agencja: będzie drożej, ale za jakość warto zapłacić więcej.
  • Freelancer: z reguły stawka będzie niższa w agencji, pamiętajmy jednak, aby uważać gdy jest ona podejrzanie niska.

Wybór pomiędzy agencją a freelancerem, tak naprawdę zależy od Twojego budżetu i potrzeb. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy, ale jeśli zależy Ci na sumiennym i terminowym wykonaniu zlecenia rozważ profesjonalną opiekę agencji marketingowej. Specjaliści mogą zaproponować Ci wiele dodatkowych rozwiązań i szerszą obsługę, która przełoży się na Twoje przyszłe zyski.